سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دستگاه های موضعی چگونه باعث کاهش سایز میشوند؟

یکی از خدماتی که در مرکز رژیم درمانی اصفهان ، کلینیک دکتر فرزاد احمدی ارائه می شود ، استفاده از دستگاه های لاغری موضعی است که در این مرکز مورد استفاده قرار میگیرد .در این نوشتار به چگونگی تاثیر دستگاه لاغری موضعی در لاغری قسمت های محتلف بدن می پردازیم .

اگرچه چاقی و اضافه وزن از جمله مسایل بزرگ جامعه بشری در سال های اخیر شده که مشکلات جسمی و روحی فراوانی برای بشر ایجاد نموده است به گونه ای که به چاقی ،ام الامراض یا مادر همه بیماری ها گفته می شود  به همین دلیل بحث کاهش وزن موضوع بسیار داغ و مورد توجهی برای بیش از نیمی از افراد جامعه شده است و بسیاری از افراد با روش های مختلف درگیر کاهش وزن هستند.

با توجه به رواج رژیم لاغری در بین توده های مردم با هر سن ، جنس و نژادی کم کم عوارض ناشی از کاهش وزن خود را نشان می دهد و جامعه پزشکی را به طرف راه هایی برای برطرف کردن این عوارض سوق می دهد.اختلال ویتامین ها و املاح، ریزش مو و ضعف عمومی از یک طرف و از بین رفتن چربی صورت و گردن و گودی زیر چشم از طرف دیگر از عواملی هستند که همیشه در مسیر کاهش وزن محدودیت ایجاد میکنند.

در سال های اخیر ضمن استفاده از رژیم های صحیح غذایی و جلوگیری از رژیم های تک بعدی که برخی گروه های غذایی در آن حذف شده و هم چنین استفاده از مکمل های رژیم و انواع ویتامین ها موفقیت هایی در زمینه جلوگیری از عوارضی مثل: ریزش مو و ضعف ناشی از رژیم به دست آمده، ولی مشکل تغییر سایز هم چنان به صورت یک معضل بزرگ باقی مانده به گونه ای که بسیاری از افراد که در اثر چاقی تجمع چربی در نواحی خاصی مثل: شکم و پهلو دارند با رژیم و کاهش وزن نه تنها شکم و پهلوی آنها کوچک نمی شود بلکه برعکس دچار لاغری صورت و از بین رفتن طراوت آن می شوند.

سوال مهم این است که چه کنیم از نواحی که مشکل اضافه وزن داریم چربی ها آب شود؟ و چه کنیم از نواحی که نمی خواهیم مثل: صورت و گردن چربی برداشته نشود؟

تلاش های فراوانی در سالهای اخیر برای دستیابی به این مهم شده است.طراحی و تولید دستگاه های موضعی در کشورهای مختلف جهان و استقبال وسیع از آنها نشان دهنده نیاز عمومی به چنین دستگاه هایی می باشد.

در این مقاله جهت آشنایی شما عزیزان با بهترین دستگاه های کاهش چربی موضعی غیرتهاجمی و لاغری موضعی با دستگاه به چند نکته مهم اشاره می کنیم.

مکانیسم اصلی عمده در رابطه با دستگاه های موضعی غیرتهاجمی استفاده از امواج صوتی و رادیو فرکانس می باشد.با استفاده از این دستگاه ها بافت چربی موضع تحت تاثیر قرار گرفته و با دو مکانیسم اصلی باعث برداشته شدن چربی ها می شود.

مکانیسم الف: امواج صوتی باعث متورم شدن سلول های چربی و ترکیدن این سلول ها می شود. انهدام سلول های چربی بسته به قدرت دستگاه می باشد و دستگاه های قوی تر تعداد بیشتری سلول چربی را در هر جلسه منهدم می کند.

مکانیسم ب: پر خون کردن بافت چربی: برای توضیح این اثر دستگاه ها نیاز است که مثالی بزنم، همه شما این واقعیت را مشاهده کرده اید هنگام رژیم و کاهش وزن چربی بعضی از مناطق خیلی سریع تر برداشته می شود مثلا: چربی های صورت و گردن که این مساله باعث لاغری ناخواسته ای در این نواحی میگردد.

ولی به راستی چرا چنین اتفاقی می افتد و چربی های مناطقی مثل: شکم پهلو، ران و چربی های ناحیه پشت و بازو دیرتر برداشته می شود.علت اصلی چنین اتفاقی تغییرات بافتی است که در چربی های این نواحی اتفاق می افتد .در واقع چربی های ناحیه صورت و گردن بسیار پرخون و با طراوت باقی می مانند.

این مساله باعث می شود به محض شروع رژیم غذایی بدن با کاهش میزان کالری در دسترس مواجه می شود و جهت جبران کمبود کالری مقداری از بافت چربی بدن را برای تبدیل به کالری برداشت می کند و طبیعی است که این چربی از نواحی پرخون تر مثل صورت باشد.
چربی هایی که در مناطق موضعی مثل: شکم و پهلوها رسوب می کند خیلی زود جریان خون خود را از دست می دهد که این مساله باعث فیبری شدن بافت چربی و یا به اصطلاح فیبروز چربی در این نواحی می شود.

با شروع رژیم غذایی از آنجایی که جریان خون بافت چربی این نواحی کاهش یافته پس دسترسی سلول های ماکروفاژ برای برداشت این چربی ها کم شده و نمی تواند به راحتی و مثل صورت و گردن این چربی ها را بردارد و به همین دلیل بافت چربی این مناطق کم نمیشود.

یکی از مکانیسم های دستگاه های موضعی که توسط امواج صوتی و با متمرکز کردن آن روی چربی ناحیه ایجاد می شود، افزایش جریان خون چربی های این مناطق می باشد . این افزایش جریان خون باعث می شود به تدریج بافت فیبری کم شود و در واقع فیبروز این نواحی بر طرف شود.حال در صورتی که بدن هم زمان در معرض یک رژیم غذایی قرار داشته باشد و با یک کمبود کالری مواجهه شده باشد به راحتی می تواند از چربی های این نواحی برداشت کند و پس از یک مقدار مشخص کاهش وزن با دو نتیجه بسیار مطلوب مواجه می شویم.

اول :چون فیبروز نواحی موردنظر که در معرض دستگاه های موضعی قرار گرفته برطرف می شود ،در نتیجه سایز بسیار خوبی از چربی های این نواحی برداشته شده و کاهش وزن همراه با کاهش سایز بسیار عالی در این مناطق همراه است و یک لاغری خوش فرم را به همراه خواهد داشت.

دوم: چون بدن به چربی های مناطق شکم و پهلو یا ران و باسن دسترسی بیشتری دارد پس در طی دوره رژیم ،مقادیر بسیار کمتری چربی از ناحیه صورت برداشته شده و نتیجه آن عدم لاغری صورت خواهد بود که به نوبه خود بسیار مطلوب و دلپذیر است.

در گذشته به کمک رژیم قادر بودیم مقادیر زیادی از وزن مراجعین را کم کنیم ولی همواره با مشکل کوچک شدن صورت و گود شدن زیرچشم ها مواجه می شویم که مشکلات زیادی برای مراجعین عزیزمان در برداشت.ولی در سال های اخیر که کاهش وزن را با استفاده هم زمان از دستگاه های موضعی همراه کرده ایم خوشبختانه دیگر با چنین پدیده ای روبه رو نیستیم مگر افرادی که به دلیلی از دستگاه موضعی استفاده نکرده اند.

در اف بی اس کلینیک دکتر فرزاد احمدی از بهترین های لاغری اصفهان، استفاده از دستگاه های پیشرفته موضعی کاهش وزن های زیاد وبالای 20کیلوگرم بدون تأثیر زیاد بر صورت تاثیر شگرف این دستگاه ها را در روند کاهش وزن مشخص می کند.

کدام یک از دستگاه های موضعی بهتر است؟

نام ها و برندهای بسیار زیادی از دستگاه های موضعی تولید شده و در بازار وجود دارد. ما به علت نیاز به چنین دستگاه هایی تقریباً همه انواع آنها را مورد بررسی قرار داده ایم و در حال حاضر در اف. بی. اس کلینیک (fbs clinic) دکتر فرزاد احمدی در اصفهان دو مدل از این دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند .
دستگاه های IR و LDM مکانیسم هر دو دستگاه استفاده از امواج صوتی است ولی در مورد LDM امواج با تمرکز بیشتر بر ناحیه ای کوچکتر متمرکز میشود و این مساله تاثیر دستگاه بر بافت چربی را بیشتر می کند .

در واقع دستگاه LDM برای1- کسانی که زیاد اضافه وزن ندارند ولی مقداری چربی موضعی دارند 2- کسانی که مقدار زیادی وزن کم کرده اندو اکنون مقاوم شده اند و به خصوص در 3-آقایان با چربی شکم بیشتر توصیه می شود .درصورتی که فرد بخواهد از این دستگاه ها استفاده کند بدون اینکه رژیم غذایی داشته باشد طبیعی است که مکانیسم اصلی اعمال اثر این دستگاه ها مکانیسم انهدام سلولی است .

در این صورت روند کار کندتر خواهد بود و باتوجه به اینکه آیا بافت چربی تغییرات فیبروتیک کم کرده یا اینکه فقط سلولیت است جواب متفاوتی حاصل می شود.

ولی در کسانی که هم زمان با استفاده از این دستگاه ها از رژیم کاهش وزن هم استفاده می کنند هر دو مکانیسم انهدام و افزایش برداشت به علت رژیم غذایی باعث برداشت سریع تر و ایجاد کاهش سایز های چشمگیرترخواهد شد.
میزان کاهش سایزی که در مرکز تخصصی کاهش وزن دکتر فرزاد احمدی با استفاده از این دستگاه ها دیده می شود گاهی بسیار زیاد و حتی 5 تا 6 سایز در عرض یک ماه خواهد بود .

 

.

 

این گروه عمدتا افراد چاقی هستند که هم زمان با استفاده از دستگاه  ، برداشت چربی زیادی هم داشته اند مثلا ده کیلو طی یکماه وزن کم کرده اند.ولی به طور متوسط یک کاهش وزن 5 تا 7 کیلوگرمی در طی یک ماه باعث یک کاهش 1 تا3 سایز خواهد شد.

تعداد جلسات استفاده از دستگاه های کاهش سایز در کلینیک تخصصی کاهش وزن دکتر فرزاد احمدی ، متخصص رژیم لاغری در اصفهان :

بدون شک هر چه تعداد دفعات استفاده از این دستگاه ها بیشتر باشد تاثیر آنها برای احیاء بافت چربی مرده و تبدیل آن به محیطی پرخون و تازه بیشتر خواهد شد .تعداد جلسات سه بار درهفته به عنوان بهترین حالت توصیه می شود.

 

 

 

گاهی این اشتباه صورت می گیرد که اگر نتوانیم به علل اقتصادی سه بار در هفته مراجعه کنیم پس تأثیر لازم را نخواهیم گرفت این فرض اشتباه است و تعداد جلسات کمتر فقط مقدار برداشت چربی موضعی را کمی کمتر خواهد کرد ولی هم چنان کمک کننده است.

پس حتی اگر به علت مسائل اقتصادی مشکلی با تعداد جلسات موضعی دارند یک جلسه در ماه هم بهتر از عدم استفاده از این دستگاه و غیر قابل نفوذ شدن چربی های ناحیه است.آیا نیاز به ادامه استفاده از دستگاه های موضعی پس از رسیدن به حالت مطلوب داریم؟

توصیه ای که مرکز تخصصی پایش وزن دکتر فرزاد احمدی برای این عزیزان دارد به این صورت است که پس از رسیدن به نتیجه دلخواه و شروع مرحله تثبیت وزن برای حفظ بافت نواحی موضعی در وضعیت مطلوب بهتر است جلسات موضعی به صورت ماهیانه و حتی دو ماه یکبار ادامه یابد این کار هم باعث پرخون ماندن چربی ها و عدم تجمع مجدد آنها در موضع خواهد شد و هم باعث کلاژن سازی در پوست شده و احتمال شل شدن پوست در اثر افزایش سن را کم میکند .

آیا دستگاه های موضعی از شل شدن پوست هم پیشگیری میکند ؟

بله این دستگاه ها با تحریک بافت کلاژن پوست را سفت و محکم کرده از شل شدن پوست بر اثر کاهش وزن جلوگیری می کند .آیا این دستگاه ها عوارض یا محدودیت خاصی هم دارد؟

چون دستگاه های موضعی با مکانیسم امواج صوتی کار میکند (مثل دستگاه سونوگرافی)مطلقا هیچ گونه عوارضی ایجاد نمیکند از لحاظ محدودیت استفاده. کسانی که به تازگی در اثر شکستگی،پیچ و پلاک در محل دارند بهتراست از دستگاه موضعی استفاده نکنند چون باعث شل شدن جای پیچ ها میشود ولی اگر پیچ و پلاک قدیمی باشد محدودیت خاصی ندارد.

تأثیر دستگاه موضعی بر غبغب و لیفت صورت:

در اف بی اس کلینیک ، دکتر فرزاد احمدی با استفاده از پروب های تایتانیک دستگاه LDM تغییر سایزهای بسیار خوبی روی غبغب ایجادشده و لیفت صورت به خوبی انجام می شود.در مواردی برطرف شدن غبغب کمی طول می کشد ولی اگر درزمان رژیم غذایی این کار انجام شود رفع غبغب سریع و بسیارعالی خواهد بود.

استفاده ازپروب High Tanic برای لیفت صورت تاثیر بسیار عالی دارد و به عنوان یک مراقبت پوستی دائمی ودر تمام طول عمر با فواصل دو تا چهار هفته یکبار به همه افراد بخصوص خانم ها توصیه میشود.
تدوین دکتر فرزاد احمدی.متخصص رژیم لاغری در اصفهان

منبع:اف بی اس کلینیک